mandag den 25. juli 2011

Skovbærmuffins med marcipan

Weekenden har budt på besøg af venner og familie - og intet er hyggeligere end at have gæster :-) I går bagte jeg muffins, lavede rugbrødssticks og serverede frugt og kaffe... Alt dette efter et hyggeligt cafébesøg



Til disse muffins kunne jeg jo passende bruge mit fine fad fra Liebe "Flere små kager"

Opskrift (12 stk.)

Marcipanbund:
250 g. marcipan
200 g. sukker
3 æg
100 g. hvedemel

Bær-fyld:
200 g. blandede bær
40 g. sukker
30 g. smør i tern
1/4 knivspids kanel
1/4 tsk. vaniljesukker
40 g. hvedemel


I en skål rives marcipan og blandes med sukker. Æg tilsættes lidt efter lidt. Jeg piskede massen godt sammen. Pisk derefter hvedemel i massen. Massen fordeles i 12 muffinforme, som er smurt godt med olie/smør.


I en anden skål blandes alle ingredienser til bærfyldet til en klumpet masse. Massen fordeles på toppen af de 12 ubagte forme med marcipanmasse.

Bag kagerne ved 180 grader i 30-35 min.

Pynt evt. med flormelis. Server også gerne med kvark, skyr eller creme fraiche.



Vindruer og Charentais-melon
Rugbrødssticks (opskriften kommer senere)